Załącznik nr 1 do Zarządzenia Nr 6 Dyrektora DPS w Krzyżownicach z dnia 02.04.2019
Cel procedury
Zapewnienie Mieszkankom
Domu Pomocy Społecznej w Krzyżanowicach swobodnych i bezpiecznych kontaktów z bliskimi.
Przedmiot i zakres stosowania
Przedmiotem
procedury są zasady korzystania Mieszkanek Domu Pomocy Społecznej w
Krzyżanowicach z urlopów.
Zakres procedury
Procedura reguluje
kwestie urlopowania Mieszkanek DPS w Krzyżanowicach, zasady postępowania i
odpowiedzialności Personelu DPS na okoliczność urlopowania Mieszkanki oraz
osób odpowiedzialnych za wyjazd/pobyt Mieszkanki DPS poza jego terenem.
Odpowiedzialność
Za prawidłową
realizację postanowień zawartych w niniejszej procedurze odpowiedzialni są:
Pracownik socjalny, Kierownik Działu terapeutyczno-opiekuńczego, Pielęgniarka
dyżurna, Opiekun dyżurny oraz Pracownik magazynu.
Zasady urlopowania mieszkańca
- Maksymalny okres nieobecności mieszkanki w DPS, za który dokonywany jest zwrot odpłatności wynosi 21 dni w roku. Po przekroczeniu tego okresu zwrot nie przysługuje.
- Wyjazd Mieszkanki na urlop powinien być wcześniej uzgodniony.
- Wypisy Mieszkanek na urlop odbywają się od poniedziałku do piątku w godz. od 7.00 do 15.00. W innym terminie, po uzgodnieniu z Kierownikiem działu terapeutyczno – opiekuńczego.
- Rodzina, chcąc zabrać Mieszkankę na urlop nawiązuje kontakt z Pracownikiem socjalnym w celu ustalenia terminu wyjazdu.
- Przed wyjazdem rodzic / opiekun otrzymuje od pracownika socjalnego, lub Pielęgniarki dyżurnej Kartę urlopową (Zał. Nr 1 ) zawierającą: dane personalne osoby pod opieką której Mieszkanka będzie przebywała, miejsce jej zamieszkania, numer telefonu oraz termin urlopu mieszkańca.
- Rodzic/ opiekun składa czytelny podpis jako osoba, zobowiązująca się do opieki nad Mieszkanką.
- Kartę urlopową podpisuje Dyrektor Domu i Pielęgniarka pełniąca dyżur w dniu wyjazdu Mieszkanki na urlop. W wyjątkowych sytuacjach, po uzgodnieniu telefonicznym z Kierownikiem działu terapeutyczno – opiekuńczego Kartę urlopową podpisuje Pielęgniarka dyżurna.
- W przypadku zaistnienia nieprzewidzianych przeciwwskazań do wyjazdu Mieszkanki (nagła choroba), Pracownik socjalny informuje rodzinę o zaistniałej sytuacji i ewentualnym przesunięciu terminu urlopu.
- Pielęgniarka, na okoliczność wyjazdu Mieszkanki na urlop, przygotowuje leki ze szczegółową informacją na temat ich stosowania i dawkowania zgodnie ze zleceniem lekarza.
- Pracownik magazynu, na okoliczność wyjazdu Mieszkanki na urlop, przygotowuje odpowiednią ilość odzieży, obuwia i bielizny osobistej, stosownie do pory roku i czasu trwania urlopu.
- Opiekun, na okoliczność wyjazdu Mieszkanki na urlop, przygotowuje ją do wyjazdu (kąpiel, zabezpieczenie odpowiedniego ubrania, pomoc w przygotowaniu odpowiedniej ilości i jakości ubrań).
- Pielęgniarka, na okoliczność wyjazdu Mieszkanki na urlop, przygotowuje jej dowód osobisty, legitymację ubezpieczeniową. W obecności rodzica /opiekuna ocenia jej stan zdrowia oraz stan higieniczny. Następnie rodzic /opiekun potwierdza informacje na wskazany temat w Zeszycie Urlopów składając czytelny podpis.
- Pracownik socjalny, a wyjątkowych sytuacjach Pielęgniarka dyżurna, na okoliczność wyjazdu Mieszkanki na urlop, informuje osobę zabierającą Mieszkankę, że w przypadku przedłużenia urlopu winna ona niezwłocznie poinformować o tym fakcie Dom Pomocy Społecznej oraz przypomina o konieczności kontynuacji zaleceń lekarskich (dotyczących np. podawania leków).
- Wyjazd i powrót Mieszkanki odnotowany jest przez Pielęgniarkę pełniącą dyżur w Książce raportów pielęgniarskich i w Zeszycie urlopów; w Zeszycie raportowym przez Opiekuna sprawującego opiekę nad mieszkanką w danym dniu oraz w Zeszycie urlopów prowadzonym przez Pracownika socjalnego.
Krzyżanowice,
dnia 02.04. 2019r.